איזה עסקים צריכים יועץ אינטרנט?

ליועץ אינטרנט יש ידע רב באפיון, בניית ועיצוב אתרים, וצריכה להיות לו גם אוריינטציה שיווקית שתחמיא לאוריינטציה הטכנולוגית. בנימה כללית ניתן לקבוע שכל עסק, חברה וארגון שפועלים בענפים שונים של המשק הישראלי או העולמי ומעוניינים להקים אתר חדש ולקדם אותו כיאות – יכולים להיעזר ביועץ אינטרנט, ובפרט כל עוד חסר להם הידע הנחוץ בתחום.

עסקים זעירים, קטנים ובינוניים  

עסקים זעירים הם עסקים של עד 4 עובדים, עסקים קטנים הם עסקים של בין 5-20 עובדים ועסקים בינוניים הם עסקים של עד 100 עובדים. כל אחד מהם צריך אתר אינטרנט, ואין סיבה להימנע מבנייה של אחד. אפשרי שכבר יש להם אתר, אך יש לשדרג אותו כך שיתאים לסטנדרטים של שנת 2019. במידה ואין להם את הידע הטכנולוגי והשיווקי הדרוש, לרבות בקיאות בדרישות ובמונחים המקצועיים הרלוונטיים לבניית אתר ולהתנהלות מול חברה לבניית אתרים – הם יועילו לעצמם רבות אם ישתמשו בשירותיו של יועץ אינטרנט, שיאפיין את האתר, יכתוב עבורו מודל עסקי, ימצא את הספקים הנכונים וידריך אותם, ינהל את הפרויקט ויפקח עליו עד אשר המשימה הושלמה בהצלחה.

חברות גדולות, ארגונים, גופים ומוסדות

גופים גדולים מסוג זה, בין אם הם פרטיים, מוניציפאליים או ממשלתיים, לרוב מוציאים מכרז לבניית אתר. יש להם תקציב גדול לעבוד איתו, והם מעוניינים למצוא את הספק הטוב והמתאים ביותר. לשם כך יש לכתוב מכרז מדויק לאחר שהפרויקט המסוים אופיין באופן מדויק. לאחר מכן יש לברור את המשתתפים במכרז ולבחור בספק המתאים. יועץ אינטרנט יוכל להירתם לעזרת הגופים השונים וללוות אותם בכל התהליך, לרבות בכתיבת המכרז. הוא יוכל לנצח על הפרויקט כולו, לנהל אותו כהלכתו ועד אשר הוא מגיע לסיומו המוצלח. גם לאחר סיום פרויקט בניית האתר היועץ יכול להמשיך לייעץ וללוות על ידי ניתוח בזמן אמת, אופטימיזציה והקפדה על עמידה ביעדים שהוצבו מראש.

הקמת מחלקה מן היסוד

מלבד עבודות של אפיון אתרים, כתיבת מכרזים וניהול פרויקטים ממוקדים, יועץ אינטרנט יכול להירתם לעזרת חברה שמעוניינת להקים מחלקת אינטרנט משל עצמה, שתבצע עבודות In-House, כמו למשל קידום ברשתות החברתיות, יצירת תכנים ואופטימיזציה למנועי חיפוש. לשם כך הוא יאפיין את הפרויקט בצוותא עם החברה, יאתר ויגייס עובדים מתאימים, ידריך אותם, יצור קשר עם ספקים – ועוד. הוא לא ינוח עד אשר המחלקה תצא לחופשי ותפעל בכוחות עצמה – כמו גוזל שעוזב את הקן. מה שכן, היועץ יוכל בכל מקרה להמשיך לפקח עליה ולדאוג להתפתחות שלה ולעמידה ביעדים גם לאחר מכן.

אופטימיזציה למנועי חיפוש

אם לארגון או לחברה כבר יש אתר מעוצב ומתקדם – הגיע הזמן גם לקדם אותו באופן אורגני במנועי החיפוש. יועץ אינטרנט יוכל לסייע גם בפן הקריטי הזה. הוא ידריך את הצוות במקום כיצד למטב את האתר ולקדם אותו אט-אט ובהדרגתיות בתוצאות החיפוש. מדובר במלאכה מורכבת שמורכבת מפרמטרים רבים, וללא ידע מעמיק בתחום – אין אפשרות לבצע אותה בהצלחה. במידה ואין צוות להכשיר במקום, היועץ יוכל לגייס עובדים – או לאתר מקדמים איכותיים שיעשו זאת עבור החברה.

Share this post