למה צריך יועץ אינטרנט?

יועץ אינטרנט הוא מקצועי ייחודי למדי בנוף הישראלי. רוב בעלי העסקים פונים ישירות לחברות לבניית אתרים ולספקים נוספים בתחום השיווק הדיגיטלי ברשתות החברתיות, בניו-מדיה ובמנועי החיפוש – ומתנהלים ישירות מולם. העניין הוא שלאותם בעלי עסקים אין ידע בתחום לצורך אפיון האתר או את הכלים לבחירת הספקים הנכונים, ופעמים רבות הם מתאכזבים מהתוצאות. הם צריכים איש מקצוע שיכווין אותם, ילווה אותם אישית וייצג אותם מול הספקים השונים.  

 אפיון פרויקטים

אחת המשימות העיקריות של יועץ אינטרנט הוא אפיון פרויקטים של בניית אתרים, לרבות אפיון חוויית המשתמש, ממשק המשתמש, קהלי היעד, המטרות והיעדים של האתר, הסגנון המילולי והגראפי שלו – ועוד. היועץ כאן בשביל לדאוג שהכל מתבצע באופן יסודי ומקצועי, וללא אפיון זה לא הולך לקרות.

כתיבת מודל עסקי

אתר לא יכול להיות רק יפה, הוא צריך גם לדעת לאפות. צריך להיות לו ערך שיווקי, עסקי וכלכלי. מודל עסקי ידאג להפוך את האתר למכונה שמפיקה ערך אמיתי לעסק. מודל עסקי עוסק בערוצים לשיווק האתר, בגיוס ושימור לקוחות, בשיפור המרות, במוצרים ובשירותים שלו ובדרכים וטקטיקות לגרוף מהם רווחים מקסימאליים. יועץ אינטרנט ידאג לבנות ולכתוב מודל עסקי מפורט שבאמצעות היישום המוצלח שלו האתר יוכל לקדם ולפתח את העסק.

 גישור ותיאום מול הספקים

ליועץ אינטרנט יש ידע רב בפיתוח ובעיצוב, אך תפקידו הוא לייעץ, לאפיין ולנהל – ולא לבנות בפועל. לשם כך יש לפנות לספקים שונים, כמו חברה לבניית אתרים, מקדמי אתרים, מקדמי רשתות חברתיות, מנהלי קמפיינים, ספקי תוכן וכל שירות אחר שלו העסק זקוק. יועץ אינטרנט ימצא ללקוח שלו את אנשי המקצוע הטובים ביותר, ידאג להדריך אותם כך שיעבדו על פי האפיון שנערך ויגשר ויתווך בינם לבין הלקוח.

 ניהול פרויקטים

היועץ מבין באינטרנט, בפיתוח, בשיווק באנשים ובניהול אנשים – ולכן יוכל לנהל את כל הצדדים של הפרויקט ולהשגיח שהוא מתבצע כמו שהתכוון המשורר, או במקרה שלנו – המאפיין. כל פרויקט צריך יד מכוונת, ולכן טוב שיש לו מנהל. מטרתו להבטיח שהפרויקט עונה על ציפיות הלקוח באופן מלא ומדויק, כך שהלקוח שאותו הוא מייצג יצא מרוצה, שבע רצון ועם פנים מחויכות.

הכשרת צוות In-House

לפעמים עסקים, חברות וארגונים רוצים שהכל יתנהל בתוך כותלי החברה, ולשם כך יש להקים מחלקת אינטרנט. מי שמעוניינים לקחת את כל הקשור לתחום הדיגיטלי לשלב הבא, בהחלט כדאי שישקלו את הצעד הזה לחיוב. יועץ אינטרנט יעסוק גם במקרה זה באפיון המחלקה וידע לאתר עובדים ראויים ולהכשיר אותם למענה. הוא ידאג שהפרויקט יקרום עור וגידים, יתממש באופן מלא, וימשיך ללוות אותו גם לאחר שהמחלקה חיה ובועטת בעצמה.

Share this post