מה כולל שירות כתיבת מכרזים לגופים ממשלתיים

גופים מוניציפאליים וממשלתיים שמעוניינים לבנות לעצמם אתר תדמית מפרסמים מכרז שמטרתו לעניין את הספקים הרלוונטיים ולמשוך אותם להגיש הצעה ולהשתתף בו. המכרז נכתב לרוב על ידי איש מקצוע בעל ידע בכתיבת מכרזים וידע בעולמות הפיתוח, השיווק ובניית האתרים. מה בדיוק כולל שירות כתיבת מכרזים ממשלתיים?

כתיבת מסמך אפיון

כל מסע מתחיל בתכנון שלו, ופרויקט בניית אתרים אינו שונה בכך. מסמך האפיון יבחן ויפרט את האתר העתידי מבחינות שונות, לרבות כל הקשור לממשק וחוויית משתמש, עיצוב גראפי, ארכיטקטורת מידע, משלב השפה המילולית, הפלטפורמה עליה יבנה האתר, סוג האתר ומטרותיו – ועוד. נאמר זאת כך: בכל הקשור למסמך האפיון – על פיו יישק דבר.

ייעוץ וליווי כתיבת המכרז

זהו השלב הטכני שבו המכרז נכתב בצורה משותפת, תוך ייעוץ וליווי מלא על ידי איש המקצוע מתוך הידע שלו וההיכרות שלו עם עולמות התוכן השונים והניסיון שלו בכתיבת מכרזים דומים.

ניהול המכרז

ניהול המכרז בפועל מתבצע על ידי הגורם המקצועי וכולל מספר חלקים – מפגש ספקים, מענה לשאלות, פתיחת מעטפות המכרז, בניית קובץ השוואתי בין המתמודדים, הגדרת אומדן תמחיר, פגישה עם שלושת המתמודדים הסופיים ומתן המלצה על הזוכה.

ניהול הפרויקט

לאחר שמתקבלת החלטה על הספק הזוכה, ניתן להתחיל לעסוק בניהול פרויקט בניית האתר החדש. הגורם המקצועי מתנהל מול חברת האינטרנט, מנהל את הפרויקט ומפקח על שלבי העיצוב והבנייה שמבוצעים על ידה. כמובן שהוא מוודא שהכל מתבצע בהתאם לאפיון שנערך במקור. לבסוף מגיעים לשלב בדיקת האיכות (QA), אותה מבצע הגורם המקצועי, ובמידת הצורך האתר יחזור לשדרוגים, תיקונים ושינויים אחרונים אצל החברה שבונה אותו.

עלייה לאוויר

ברכותינו – האתר מוכן, מאוחסן בשרת ועולה בשעה טובה לאוויר, לאחר שהוצג ללקוח והתקבל אישור סופי לפרויקט העיצוב והבנייה. כעת ניתן לעבוד על אופטימיזציה למנועי החיפוש, הפקת תכנים ולדאוג לעמוד בכל היעדים שהוגדרו מראש. במידת הצורך, הגורם המקצועי ממשיך בליווי הפרויקט גם לאחר שהאתר עלה לאוויר, בשביל להכשיר צוות שקיים בתוך המוסד או הארגון ולהבטיח שכל המטרות אכן מושגות.

Share this post