בר ימני של אתר אינטרנט

בניה נכונה של אתר אינטרנט או חשיבותו של בר הניווט הימני

אין זה סוד שלכל אתר אינטרנט יש בין 3 ל- 5 שניות של חסד, כדי לתפוס את תשומת לבו של הגולש היקר מרגע שנכנס לאתר. זה ידוע לכל גולש ולכל איש מקצוע באינטרנט. השניות הללו משמעותיות, מפני שהן קובעות אם נוצר אצל הגולש גירוי והתעורר עניין להמשיך לגלוש באתר, לחקור אותו או שמא ליצור קשר עם בעל האתר. אלה השניות שיטו את הכף לכאן או לכאן.

הפעם אגלה לכם סוד. בתוקף היותי ג’נקי של אינטרנט, כזה שגולש מעל 11 שעות ביממה, ולכל אורך תקופת היותי יועץ אינטרנט נכחתי לדעת, כי אתרי אינטרנט בעלי בר ניווט ימני מושכים את תשומת לבם של הגולשים יותר מכל סוג אחר של אתר.

אתר בעל בר ניווט ימני נותן לגולש יכולת שליטה והתמצאות טובה יותר באתר. ממש כמו לפתוח תפריט במסעדה מכובדת וכל מנות הספיישל מוצגות בצד ימין… הגולש תמיד יודע היכן הוא נמצא והוא יודע את הדרך להשגת מבוקשו. אתר בעל בר ניווט ימני, נותן לגולש תחושה (שעפ”י רוב נכונה), שהגיע לאתר שיש בו לוגיקה וסדר, שלאתר יש אג’נדה ברורה, שהאתר מעודכן ומתוחזק תדיר ושהנושאים בהם עוסק האתר אינם “זרוקים” כך סתם על פניו. מחקרים מראים, שגולשים ישראלים נכנסים לאתרי אינטרנט הכתובים בעברית, עיניהם “קופצות” קודם כל לצד הימני של האתר ורק ולאחר מכן ישוטטו להן לכיוון הבר העליון או למרכז הדף. לכן אני ממליץ בחום, לכל מי שרוצה לבנות אתר אינטרנט, לבנות בר ניווט ימני, שבו ימוקמו הקטגוריות של הפעילויות או המוצרים של האתר, וזאת בנוסף לבר העליון, אשר בו ימוקמו הקטגוריות הכלליות של העסק, כמו: ” אודותנו”, ” צור קשר” וכו’..

 

סימוכין: http://www.useit.com/alertbox/reading_pattern.html

Share this post